Skútr Čezeta: SOUTĚŽ + RECENZE + UKÁZKY z knihy Marcela Malypetra

Grada nabízí publikaci o osobitém doplňku maloobjemových a „dospělých“ motocyklů – skútru Čezeta. Informačně bohatá kniha o 144 stranách stojí 289 korun.

Lepší ochrana posádky i mechanických skupin jednostopého vozidla před povětrností, elegantní vzhled, možnost přepravy nákupu bez rizika, že se síťovka roztrhne nebo dokonce zamotá do výpletu kola či řetězu… Důvodů ke konstrukci, výrobě a koupi skútru najdete celou řadu. Přesto u nás býval tento typ vozidel po dlouhá léta Popelkou. Neprávem se ocitl ve stínu, ač československý motocyklový průmysl po druhé světové válce oslňoval exportními i sportovními úspěchy.

Ukázka z knihy, více na www.grada.cz

Publikace Marcela Malypetra přehledně rekapituluje nejen spletitý vývoj tohoto typu vozidel u nás s přihlédnutím k zahraničním trendům. Nezapomíná ani na užitkové aplikace jako rikši a věnuje se také komplementu – stylovému přívěsnému vozíku. Čtenář může podrobně sledovat vývoj Čezety od pokusů konstruktéra Jaroslava Františka Kocha ze sklonku třicátých let přes jeho soustavné úsilí o prosazení novinky do sériové produkce po úpravy postupně zaváděné do výroby. Samostatně je popsána situace na trhu na přelomu 50. a 60. let včetně zajímavého cenového srovnání. Náležitý prostor byl věnován také skútru Manet. Majitelé, renovátoři a příznivci Čezet tu najdou podrobné technické údaje a seřizovací tabulky, přehled všech použitých karburátorů atd.

Zkrátka zdařilá knížka za přiměřenou cenu.

Běžná cena: 289 Kč, 144 stran formátu 22 x 17 cm. O knihu můžete také soutěžit na www.veteran.auto.cz, nebo ji zakoupit na http://www.grada.cz/

Ukázky z publikace naleznete v galerii: